Tuesday, August 31, 2010

FINAL PROJEK ELEKTRONIK

oke kaLi neh aku nak review sikit tntang final projek yang aku buat untuk semester lepas.
tajuk final projek aku simPle jep.
SMART AQUARIUM.


oke meh aku nak cita sikit pasai functions projek aku neh yaw
aquarium nih trbahagi kpd 3 sistem utama
1. bagi makanan ikan mngikut tym yg kita tetapkan 3 kali sehari
2. tukaQ air secara automatik ikut tym yg kita setkan
3. sntiasa mngimbangkan kestabilan pH air yang sesuai untuk ikan
bila mana pH stabiL, lampu hijau mnyaLa, kalo xstabiL pLak Lampu merah yg myala yaw

oke phm x anak2?

haha sapa berminat nak buat kat akuarium bpk korg boleh gtaw aku yaw
xpe harga boleh runding, harga kwn2 jep
haha yer yer oo jer nak buat Lagik
mntak ampun La
kaLo x pasaL markah finaL projek
xdak mknanya aku nak buat benda alah serabot otak nih
T_T


ini adalah main board utk nak set segaLa2 yg aku cakap td
semua set kt cni jep oke
nnt skrin LCD kecik tuh akan paparkan semua

yg cawan biru tuh tmpt nk Letak makanan ikan tuh
haha giLa smpai tebuk cawan2 minum Lah kan
dah xsempat nak cari bekas hat elok sikit dah
hari ahad kan kdai byk tutup
;p





nih gmbaQ dr dekat
tgk tampaL tulisan pon dah senget2
5 minit b4 present baru sempat nak tampaL
HUHU
korg maybe xnmpak kot
dLm tuh actually ada 2 sensor water LeveL dgn pH meter





So cmna projek neh? oke x?
nampak mmg simpLe, tp nak buat mmg srabot gak ah skit.
tmbah2 kat Part programming tuh, payah kott!
huhu


oke tuh ja aku nak story untuk entry kaLi neh.
kaLo berminat , boLeh r roger2.
nursyazwanijamil@gmail.com
oke chaw~


2 comments:

B!3r0e said...

mau nanya,,,boleh minta alamat facebookny,,,soal nya saya mau nanya2 tentang smart aquariumnya...
reply ok,,,,,thanks

B!3r0e said...

mau nanya neh mba,,
ada alamat facebook nya ga??
saya mau nanya2 tentang smart aquariumnya,,boleh ga??
zai tunggu ya kabarnya,,,
reply ok...
thanks...

THANKS FOR YOUR VISIT. DO COMES AGAIN. ;)